Авторські курси

Одним з блоків навчання є практичні та авторські курси, програми до яких розроблені педагогічним колективом школи для максимального наближення навчання до життя.
Практичні та авторські курси викладаються в 1-12 класах відповідно до вікових особливостей та практичного запиту дітей.

  • Економічна грамотність

    Економічна грамотність для початкових класів починається з усвідомлення основних тем: поява грошей і товарно-грошових відносин; природа грошей і їх функції; знання про те, як скласти фінансовий звіт своїх витрат; як навчитися економити кошти та зберігати те, що є; головні правила накопичення; як раціонально витрачати гроші та жити відповідно до своїх достатків.
    Велика кількість часу в 5-9 класах приділена виконанню практичних кейсів, що дозволять учням зрозуміти взаємозв’язок навчального матеріалу з життєвою практикою. Учні вчаться заповнювати податкову декларацію, розраховувати валютний курс, керувати боргами, обирати вигідний варіант банківського вкладу, найкращий варіант кредитування, вивчати історії фінансового та підприємницького успіху.
    Перевірка набутих практичних навичок у 10-12 класів здійснюється у процесі підготовки бізнес-планів, ділових ігор, розв'язання задач різних рівнів складності, оцінки результатів аналізу певних економічних процесів або явищ, обґрунтування конкретних економічних рішень при виконанні практичних завдань.

  • Теорія розв’язання винахідницьких завдань

    ТРВЗ – авторський курс, що базується на методиці творчості в галузі винахідництва, основи якої були розроблені Генріхом Альтшулером.
    Під час опанування практичного курсу учні вирішують дослідницькі завдання, які фактично становлять собою пошук невідомого, вирішення проблемних ситуацій, тобто спонукають до творчої діяльності.
    Головна перевага курсу – це розвиток системного творчого мислення дитини, яке здатне до продукування нестандартних ідей та пошуку оригінальних шляхів розв'язання проблеми. ТРВЗ-технологія діє на творчі здібності дитини, які без потрібного впливу не перейдуть на етап творчих умінь.

  • Логіка

    Авторський курс логіки спрямований на те, щоб ознайомити учнів зі змістом основних логічних понять, законів логіки, логічних дій та операцій, основними видами та принципами розв'язання логічних задач.
    Завданням курсу є розвиток логічного мислення, просторових уявлень, винахідливості, кмітливості, зосередженості під час виконання практичних завдань.
    В основу моделі вивчення логіки в початковій школі покладена наступна схема: поняття - судження - умовиводи - основні закони логічного мислення - дискусія та полеміка.
    Значна увага приділяється розв’язанню задач, які розглядаються в кожному розділі програми й розроблені на основі даних з різних галузей наук, узяті з практики людини, повсякденного життя.
    Розв'язування зазначених видів задач сприяє формуванню вмінь виражати свої думки визначено, несуперечливо, послідовно та обґрунтовано.

  • Емоційний інтелект

    Емоційний інтелект (EQ) – це здатність людини брати участь в управлінні власними емоціями, а також емоціями інших людей.
    Курс для дітей складається з таких модулів, як розуміння емоційного інтелекту, емпатія, процес управління емоціями, мотивація, конфліктологія тощо.

    Основні методи – імітаційні та рольові ігри, етюди, елементи групової дискусії, бесіда, арттерапія, техніки саморегуляції, спрямована уява, казкотерапія, музикотерапія, вправи для зняття напруги - релаксація, психогімнастика тощо.

    Результатами реалізації даного курсу має стати розвиток навичок адекватного вираження почуттів, підвищення впевненості в собі, формування навичок саморегуляції та позитивної самооцінки.

  • Громадянська майстерня

    Авторський курс, мета якого навчити учнів початкової школи ставити правильні питання, критично оцінювати інформацію, формувати власну думку, не залежати від зовнішніх оцінок та дій, вміти самостійно регулювати свою поведінку та відповідати за неї, бути адаптивними, співпрацювати та ефективно спілкуватися.
    Громадянська майстерня має розвивати широкі уявлення учнів про світ і ролі в ньому людини, виховувати толерантність і повагу до тих, хто має інші переконання, формувати розвинені морально-інтелектуальні якості, вкорінювати у свідомості основні принципи правової та політичної культури, економічного мислення, патріотизму, виробляти вміння відстоювати свої права і свободи, потреби та інтереси в єдності з інтересами держави й суспільства.

  • Soft Skills

    Практичний курс, що складається із системи вправ, яка дає дитині можливість отримати «м’які вміння», необхідні в практичному житті, навчитися володіти собою і вільно орієнтуватися в навколишньому середовищі.
    Soft Skills – комплекс компетенцій і комунікативних навичок важливих для кар’єри, таких як взаємодія в команді, вміння слухати, говорити та домовлятися тощо.
    Програма з розвитку Soft skils передбачає освоєння таких модулів як ораторство, комунікативні навички, вміння формулювати свої думки та ухвалювати рішення, навички креативного мислення, презентаційні навички.
    Програма спрямована на розвиток навичок лідерства та впевненості в собі, навичок комунікації, адаптації та гнучкості, командної роботи.

  • Медіаграмотність

    Практичний курс, спрямований на розвиток особистості учня, їхніх комунікативних здібностей, формування критичного мислення в процесі роботи з інформаційними джерелами, навчання сприймання інформації, оцінювання якості інформації, підвищення загальнокультурного рівня особистості.
    Заняття із медіаграмотності складаються із наведення прикладів джерел інформації за видами, застосування дидактичних ігор, групової роботи з джерелами інформації, формулювання питань до запропонованого тексту, самостійної роботи з пошуку джерел інформації, добору інформації з якої-небудь теми, написання повідомлення чи статті, створення мультимедійних продуктів тощо.

  • Штучний інтелект

    Практичний курс зі штучного інтелекту відкриває двері у світ сучасних технологій та інновацій. Програма включає модулі зі створення нейронних мереж, роботи з даними, розпізнавання зображень і тексту, автоматизації процесів, основ програмування для роботи зі штучним інтелектом, а також етичних аспектів використання AI.
    Учні дізнаються, як працюють голосові помічники, системи рекомендацій, чат-боти, а також навчаться створювати власні проєкти на базі штучного інтелекту.
    Навчання побудоване на інтерактивних завданнях і реальних кейсах. Діти виконують практичні проєкти. Курс завершується їх презентацією, де кожен демонструє, як створити інноваційне рішення з використанням штучного інтелекту.

  • Ораторське мистецтво

    Практичний курс, який розвиває в учнів вміння виступати публічно, керувати аудиторією, контролювати свій стан під час виступу, боротися з переживаннями.
    Практичний курс допоможе опанувати вміння публічного мовлення й подолати страх виступати на публіку, навчить відповідально готуватися до виступів та утримувати увагу аудиторії. Учасники курсів ораторської майстерності отримують дієві інструменти комунікації та набувають впевненості в собі.

    Курс охоплює такі модулі, як артикуляція, постановка голосу, дикція, скоромовки, розвиток словникового запасу, вправи на уяву, робота з жестами, мімікою та емоціями, техніка публічних виступів, дебати.

  • Storytelling

    Цей практичний курс навчає самопрезентації у різних життєвих ситуаціях. Це технологія створення історії, передачі за її допомогою необхідної інформації з метою впливу на емоційну, мотиваційну та когнітивну сфери споживача інформації.
    Через обмін історіями, вибудовуючи емоційні зв’язки, учні та вчителі створюють правильні та якісні взаємостосунки. Прийоми навчання: розповіді історій, план, аналіз, запитання, нагадування, вказівка, заохочення, підказка, запис розповіді учнів, придумування розповідей-мініатюр, об’єднаних однією дійовою особою тощо.
    Способами застосування технології Storytelling є складання розповіді за сюжетною картиною, складання оповідань про випадок із власного життя учнів за малюнками, складання розповіді за допомогою послідовно прикріплених ілюстрацій, силуетного зображення героїв часу тощо.

  • Блогерство

    Практичний курс містить такі модулі як основи операторської, сценарної та акторської майстерності, режисури, відеомонтаж, робота в кадрі, переходи в монтажі, постобробка відео, уроки дикції, мови тіла та емоцій, правила громадських виступів, методи розвитку пам’яті, налаштування соціальних мереж, монетизація блогів. Також він допомагає розкритися, подолати сором’язливість, страх сценічних виступів.
    Програма складається з практичних завдань. Діти створюють пости та відео з першого заняття. Навчання наповнене рольовими іграми, вирішенням практичних ситуацій, творчою індивідуальною та командною роботою. Курс з створення власного YouTube-блогу чи сторінок в Instagram допомагає розкрити творчий потенціал кожної дитини, повірити в себе і створити власний проєкт. Курс завершується демонстрацією блогерського проєкту учня.

  • Програмування

    Практичний курс з програмування для учнів 5-9 класів покликаний познайомити дітей з основами створення програм, вебсайтів, додатків та комп'ютерних ігор. Програма включає модулі з алгоритмізації, основ мов програмування (Python, JavaScript тощо), створення вебсторінок за допомогою HTML і CSS, основ робототехніки, роботи з базами даних, інтеграції API, а також основ дизайну інтерфейсів.
    Курс розвиває логічне та критичне мислення, вчить дітей працювати з кодом, аналізувати помилки, знаходити рішення складних завдань та працювати в команді над спільними проєктами.
    Навчання має практичну спрямованість: учні виконують завдання прямо під час занять, створюючи власні мініпроєкти, ігри чи програми вже з перших уроків. У програмі передбачені інтерактивні вправи, вирішення реальних кейсів, командна робота та індивідуальні творчі проєкти.

  • Маркетинг

    Практичний курс з маркетингу допомагає зрозуміти, як працює світ реклами, брендів та споживчих рішень. Програма включає модулі з основ маркетингу, принципів створення бренду, аналізу цільової аудиторії, розробки рекламних кампаній, SMM, контент-маркетингу, копірайтингу, роботи з digital-інструментами, стратегій просування продуктів та аналізу конкурентів.
    Під час навчання діти вчаться створювати ефективні маркетингові стратегії, проводити дослідження ринку, розробляти рекламні матеріали та аналізувати їхню ефективність. Навчання має практичний характер: учні працюють над власними кейсами, розробляють проєкти просування продуктів чи послуг, створюють контент для соціальних мереж. Курс завершується захистом власного маркетингового проєкту.

  • Кар’єрна програма

    В основу програми покладено ідею ранньої профорієнтації, що допомагає учням розвивати творчі здібності з раннього віку та готує їх до усвідомленого вибору в майбутньому.
    Підлітки будуть дізнаватися, як правильно вибирати професію та життєвий шлях, на що потрібно звертати увагу насамперед, аналізувати свої здібності та можливості, які допоможуть реалізуватися в житті, вивчати світ професій.

    Курс складається з таких модулів як самопрезентація та карта вибору професій, визначення власних вмінь, знань і навичок, складання резюме та виконання професійних завдань. Курс завершується проходження профорієнтаційних тестів.